Händelserikt !

Dessa dagar har vart kaos, vi var ju till närakuten med Malwia i onsdags då jag ville kolla om det var UVI hon hade men det var det inte utan halsfluss, hon får kåvepenin som hon ska ha i 10 dagar.
Börjar med första dosen när vi kommer hem, och tar en senare på kvällen, får en dos på torsdagen och hon ser ut som om att ha gjort botox delux på läpparna.
Hon säger att det gör ont i tänder och vi kunde inte se om hon blödde från tandköttet eller läppen !
Ringer och bokar en tid till tandläkaren och Patrik tar med henne dit, jag kollade på kort som jag tagit under dagar hon var sjuk och se HUR svällda läpparna är.
Ringer 1177 och kollar om jag ska till barnakuten eller kan få en tid till närakuten, dom tycker barnakuten är bättre.
Sagt och gjort så tog vi en taxi dit ( ville inte sätta henne på en buss för att bli uttittad)
Hon får en dos tavegyl och ett nytt halvsprov tas, testet visade neg för halsfluss !?!? Dan innan var det pos, ( fattar nada)
Vi förklarar allt från när det började tills nu, hon sa att det kunde vara en reaktion på kåvepeninet men kunde inte säga säkert, kan vara en infektion som har satt sig på läpparna.
Så nästa gång hon behöver penicillin så ska hon få en testdos på plats och vänta i fyra timmar:-/
Hon hade endel symtom på " Kawasaki" infektion men tur var det inte det!
Nu mår hon bättre fortfarande lite off men gör mera saker för varje dag.
Nej nu ska det ätas, potatisgratäng , kött å sallad *mumma*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0